در رسانه| بهزیستی و تکمیل زنجیره پیشرفت استان اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از این اداره کل به عنوان تکمیل‌کننده زنجیره پیشرفت استان اردبیل یاد کرد.

حامد رضایی ۱۴ شهریور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فعالیت‌های بهزیستی استان اردبیل در راستای تکمیل زنجیره پیشرفت استان اردبیل در سال گذشته، گفت: بهزیستی استان اردبیل در همین راستا هفت گام توسعه زیرساخت‌ها، اشتغال و مسکن، خدمت‌رسانی به جامعه هدف، نیروی انسانی و شوراهای مشورتی، ارتباطات مردمی و مشارکت‌های اجتماعی، جبران شاخص‌های توسعه عقب‌مانده و تجلیل از سرآمدان را در راس فعالیت‌های قرار داد.

وی با بیان اینکه در گام نخست توسعه زیرساخت‌ها هدف قرار داده شد، گفت: در این گام تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و افزایش ظرفیت خدمت‌رسانی به جامعه هدف با تکمیل اورژانس اجتماعی، پیشرفت ۶۰ درصدی قره‌درویش مشگین‌شهر، تکمیل و بهره‌برداری توانبخشی گرمی، ساختمان جدید خیرساز خلخال و غیره، تسهیل اعطای مجوز ۳۴ مرکز تابعه نظیر کمپ‌های ترک اعتیاد، مراکز توانبخشی و نگهداری، مراکز مشاوره و غیره به عنوان بازوان خدمت‌رسانی به جامعه هدف و راه‌اندازی ۲ مرکز تاکین و توسعه پس از چندین سال معطلی و در راستای تسهیل و ساماندهی ارائه خدمات به ولی‌نعمتان در راس امور قرار گرفت.

رضایی با بیان اینکه در گام دوم یعنی اشتغال و مسکن، آغاز نهضت ساخت ۳۶۶ واحد مسکونی، توسعه بنگاه‌های کوچک اقتصادی زنان سرپرست خانوار، خرد محلی و بهبود یافتگان و پرداخت یک هزار و ۸۷۵ فقره وام اشتغالزایی، بیمه خویش‌فرمایی و کارفرمایی در دستور کار قرار گرفت، افزود: در گام سوم نیز خدمت‌رسانی به جامعه هدف عنوان شد، پرونده‌های پشت نوبت به عنوان رویای دست‌نیافتنی صفر شد و تمامی متقاضیان از خدمات بهزیستی بهره‌مند شدند. همچنین شاهد رشد ۷۰ درصدی پوشش بیمه‌ای زنان خانه‌دار شهری به عنوان چتر حمایتی و افزایش ۱۵۹ درصدی حق پرستاری بودیم. ضمنا کاهش زمان انتظار کمیسیون‌های تخصصی پزشکی از ۲ سال به ۲ ماه و بالا بردن سطح رضایت جامعه هدف از خدمات دولت و برگزاری اردوهای زیارتی در این حوزه انجام شد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به گام چهارم این اداره کل در راستای تکمیل زنجیره پیشرفت استان، ادامه داد: در گام چهارم یعنی نیروی انسانی و شوراهای مشورتی، کاهش سن انتصاب مدیران سازمان از ۵۵ به ۴۴ سال و بکارگیری جوانان در جایگاه‌های مدیریتی، تشکیل شوراهای مشورتی خیرین، معلولین، زنان سرپرست خانوار، بهبودیافتگان اعتیاد و تشکیل شوراهای تحول اداری، فرهنگ و رسانه، سلامت اجتماعی و ظرفیت‌سازی اجتماعی انجام گرفت.

وی ارتباطات مردمی و مشارکت‌های اجتماعی را گام پنجم این اداره کل عنوان و تصریح کرد: افزایش ۱۲ برابری مبالغ حمایت‌ها و مشارکت‌های مردمی با پای کار آوردن مردم به بطن فعالیت‌ها، دیدار چهره‌به‌چهره و بی‌واسطه مدیران ستادی و شهرستانی با بیش از ۲۴ هزار نفر از ولی‌نعمتان، حضور گسترده و فعال حلقه‌های میانی و گروه‌های جهادی و مردمی در فعالیت‌های خدمت‌رسانی و انجام بیش از ۲۸۵ سفر شهرستانی مدیران ستادی به شهرستان‌های استان در این گام انجام شد.

رضایی جبران شاخص‌های توسعه عقب‌مانده را گام ششم بهزیستی در راستای تکمیل زنجیره توسعه استان عنوان کرد و گفت: در همین راستا شاهد افزایش سرانه لوازم کمک توانبخشی، افزایش خدمات مناسب‌سازی محیط زندگی معلولین، افزایش سرانه مشاوره خانواده و افزایش ولی‌نعمتان تحت پوشش بیمه درمانی بودیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در گام هفتم و نهایی که تجلیل از سرآمدان عنوان کرد، گفت: تجلیل از سرآمدان اشتغال و کارآفرینی، قهرمانان ورزشی و هنرمندان در این حوزه انجام شد.

کد خبر 116552

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد